Dakaro ralis 2025, kur drąsiausi pasaulio vairuotojai stoja akis į akį su laukine gamta, pasibaigė.
Tai buvo sunkus išbandymas, kuriame svarbiausia buvo ne finišo linija, o gebėjimas nugalėti save. Kiekvienas posūkis, smėlio kopos ir techniniai gedimai tapo neatsiejama dalimi didžiausios kovos už vietą Dakaro istorijoje.
Šiame straipsnyje trumpai apžvelgsime, kaip lietuviams sekėsi 2025-ųjų Dakaro ralyje, prisiminsime Dakaro istoriją ir apžvelgsime pagrindinius šių metų etapus bei svarbiausius faktus.
Dakaras 2025: svarbiausi faktai
- Data: Sausio 3–17 d.
- Vieta: Saudo Arabija.
- Dalyviai: Per 400 ekipažų iš daugiau nei 60 šalių.
- Bendras ilgis: 8 549 km, iš kurių 4 706 km greičio ruožų.
Lietuviai Dakare 2025: rezultatai
Žemiau rasite trumpą santrauką apie lietuvių dalyvavimą Dakare ir jų pasiektus rezultatus.
Vieta | Dalyvis | Kategorija |
5 | Vaidotas Žala | Sunkvežmių kategorija |
12 | Rokas Baciuška | Automobilių kategorijoje |
19 | Nerimantas Jucius | Motociklų kategorija |
22 | Arūnas Gelažninkas | Motociklų kategorija |
26 | Gintas Petrus, Darius Leskauskas | Automobilių kategorija |
42 | Modestas Siliūnas | Motociklų kategorija |
49 | Vladas Jurkevičius, Aisvydas Paliukėnas | Automobilių kategorija |
63 | Mykolas Paulavičius | Motociklų kategorija |
3 (Classic) | Karolis Raišys, Ignas Daunoravičius | Dakar Classic |
DNF | Benediktas Vanagas, Szymon Gospodarczyk | Automobilių kategorija |
DNF | Gediminas Šatkus | Motociklų kategorija |
DNF | Albertas Veliamovičius, Saleh Al Saif | Bagiai (Challenger) |
Lietuviai 2025 m. Dakare
Toliau apžvelgsime galutinius Dakaro ralio rezultatus ir Lietuvos atstovų pasirodymus šiose įtemptose lenktynėse.
Rokas Baciuška (Lietuva) ir Oriol Mena (Ispanija
- Galutinė vieta: 12
- Komanda: OVERDRIVE RACING
- Bolidas: Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate
- Pagaminimo metai: 2024
- Variklis: 3.5l twin-turbo V6
- Galingumas: 264 kW (354 AG) @ 5300 rpm / 620 Nm
- Įveikta: 4649 km
Rokas Baciuška ir vėl įrodė, kad gali būti tarp geriausių Dakaro ralio lenktynininkų. Nors techninės problemos pirmoje savaitės dalyje neleido varžytis dėl aukščiausių pozicijų, Roko komanda stabiliai važiavo ir užėmė garbingą vietą tarp elitinių dalyvių.

„Finišas yra – Tėtis grįžta namo! Daugiau čia nieko ir nereikia pridurti. Istoriją, pozicijas, vietas, pakilimus ir nesėkmes visi žinote ir matėte. Sekmadienį – Lietuva – namai!“ – sakė Baciuška.
Vaidotas Žala (Lietuva), Paulo Fiuza (Portugalija) ir Max van Grol (Nyderlandai)
- Galutinė vieta: 5
- Komanda: SKUBA TEAM DE ROOY FPT
- Bolidas: IVECO POWERSTAR
- Galingumas: 745 kW (1000 AG) @ 5000 Nm
- Įveikta: 4649 km
Vaidotas Žala ir jo komanda pademonstravo užsispyrimą ir nepriekaištingą vairavimo techniką, užimdami aukštą penktą vietą sunkvežimių klasėje. Smėlio audros neleido pasiekti dar geresnių rezultatų, tačiau jų kova iki pat finišo buvo įspūdinga.

„Cha, kaip aš laukiau šio momento! Tris metus, tris metus dirbom, kad atsidurtumėm čia. Ir tokių duobių turėjom… Kad kuo sunkesnis kelias, tuo saldesnis finišas.Toks saldumas, kaip mano trečiam Dakare, kai pirmą kartą apskritai medalį gavau. Tai ir dabar jaučiausi lyg pirmą kartą Dakarą būčiau atvažiavęs. O kaip gerai buvo… Kirtus tą finišą toks triukšmas kabinoj buvo, kad atrodo laimėjom tą Dakarą. Atrodo, nubraukei visą tą vargą. Tikiuosi, kad dabar atsispyrėm ir jau tik į viršų“, – sakė Žala.
Arūnas Gelažninkas
- Galutinė vieta: 22
- Komanda: HOTO FACTORY RACING
- Motociklas: HOTO RALLY
- Variklis: 449 cm³ 52 kW (68 AG)
- Motociklo svoris: 134 kg
- Įveikta: 4551 km

Nepaisant nugaros traumos lenktynių metu, Arūnas Gelažninkas sėkmingai pasiekė finišą ir dar kartą įrodė, kad yra vienas iš geriausių Lietuvos motociklininkų. „Rankos nelaiko visiškai. Išvažiavau 10 kilometrų, negaliu vairo nulaikyti. Kokia duobė, vairas iškart krenta iš rankų“, – sakė Arūnas. Šiais metais, tai jau šeštasis Dakaro medalis jo rankose.
Gintas Petrus (Lietuva) ir Darius Leskauskas (Lietuva)
- Galutinė vieta: 26
- Komanda: PETRUS RACING TEAM
- Bolidas: Optimus MD
- Pagaminimo metai: 2022
- Variklis: Chevrolet V8 6.2l
- Galingumas: 268 kW (360 AG)
- Įveikta: 4649 km
Gintas Petrus ir Darius Leskauskas susidūrė su techniniais iššūkiais, tačiau atkaklumas leido pasiekti finišą 26 pozicijoje.

„Optimus“ bolidas kėlė daugybę techninių iššūkių ir reikalavo nuolatinės priežiūros, tačiau Gintas ir Darius nenuleido rankų, atkakliai siekdami finišo linijos. „Norisi naujų nuotykių“, – sakė Gintas Petrus.
Mykolas Paulavičius
- Galutinė vieta: 63
- Komanda: PLANET SUPER FOOD TEAM
- Motociklas: KTM 450 Rally Replica
- Variklis: 449 cc 52 kW (70 AG)
- Motociklo svoris: 139 kg
- Įveikta: 4551 km
Mykolas Paulavičius pirmą kartą startavo Dakare ir iškart pelnė žiūrovų simpatijas už atkaklumą.

„Dakaras tai ne tik lenktynės. Visų pirma tai žmonės! Žmonės, kuriuos sutinki prie starto linijos ar trasoje, žmonės, kurie dirba užkulisiuose, rūpinasi technika, žmones, kurie tave palaiko trasoje ar už ekranų! Ir visą tai yra tikros ir nesuvaidintos emocijos. Kelionė gal ir pasibaigė, bet patirtis išliks ilgam. Ačiū visiems, kas mane lydėjo šioje kelionėje“,– sakė Mykolas.
Karolis Raišys (Lietuva), Ignas Daunoravičius (Lietuva)
- Galutinė vieta: 3 („Classic“ įskaita)
- Komanda: OVOKO TEAM
- Bolidas: „Land Rover 109 Station Wagon“
- Pagaminimo metai: 1978
- Variklis: V8 3.5l
- Galingumas: 134 kW / 180 AG
- Įveikta: 3794 km
Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius, Dakaro 2025 „Classic“ įskaitoje užėmę trečiąją vietą ir vairuodami legendinį bolidą, džiaugėsi pelnę garsųjį Beduino apdovanojimą:

„Esame geriausi naujokai! Senasis „Land Rover“ buvo vienas iš mažiausiai technologiškai pažangių bolidų, tačiau tai nesutrukdė pasiekti puikių rezultatų. Greičio ruože visi lygūs – turime tik du žmones ir automobilį, kaip ir visi kiti. Tačiau tikrieji skirtumai tarp ekipažų išryškėja bivake. Čia visos užduotys gula tik ant mūsų dviejų pečių: automobilio remontas, bendravimas su Lietuvoje likusiais kolegomis ir žurnalistais, pasiruošimas kitam etapui peržiūrint žemėlapius – viskuo turime rūpintis patys, pasidalindami darbus tarpusavyje“, – sako komandos pilotas K. Raišys.
Vladas Jurkevičius (Lietuva), Aisvydas Paliukėnas (Lietuva)
- Galutinė vieta: 49 (experience kategorija)
- Komanda: X-RAID MINI JCW TEAM
- Bolidas: MINI JCW Rally 3.0i
- Pagaminimo metai: 2024
- Variklis: 3.0l twin-turbo
- Galingumas: 290 kW (388 AG)
- Įveikta: –
Vladas Jurkevičius – autosporto profesionalas, gimęs 1992 m. birželio 27 d., aktyviai dalyvaujantis automobilių ralio varžybose. Savo Dakaro ralio debiutą jis surengė 2024 metais. 2025 metų Dakaro ralyje automobilių klasėje Vladas startavo kartu su šturmanu Aisvydu Paliukėnu.

„Šiemet Dakaras patiko labiau, nei pernai“, – po finišo sakė Vladas.
Benediktas Vanagas (Lietuva), Szymon Gospodarczyk (Lenkija)
- Galutinė vieta: DNF
- Komanda: GURTAM TOYOTA GAZOO RACING BALTICS
- Bolidas: Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate
- Pagaminimo metai: 2024
- Variklis: 3.5l twin-turbo V6
- Galingumas: 264 kW (354 AG) @ 5300 rpm / 620 Nm
- Įveikta: –

Vienas garsiausių Lietuvos Dakaro lenktynininkų Benediktas Vanagas buvo priverstas pasitraukti iš ketvirtojo 2025 metų Dakaro ralio etapo. Jo automobilis dėl techninių gedimų ilgą laiką stovėjo dykumoje, todėl etapas liko nebaigtas. Šis Dakaro ralis buvo jau tryliktasis Vanago karjeroje, iš kurių net devynis jis sėkmingai pasiekė finišą.
Nerimantas Jucius
- Galutinė vieta: 19
- Komanda: HT RALLY RAID
- Motociklas: Husqvarna 450 Rally Replica
- Pagaminimo metai: 2024
- Variklis: 449 cc 52 kW (70 AG)
- Motociklo svoris: 139 kg
- Įveikta: 4551 km
Nerimantas Jucius – motociklų sporto atstovas, pelnęs Lietuvos „Enduro“ čempiono titulą. Jis yra vienintelis lietuvis, kuriam per vienus metus pavyko tapti trijų skirtingų disciplinų – motokroso, Endurance ir Cross Country – Lietuvos čempionu.

Nerimantas Jucius Dakaro ralyje 2025 metais demonstravo atkaklumą ir užtikrintą važiavimą, nepaisant smulkių techninių kliūčių bei rankos skausmų. „Žiauriai pavojinga, daug sportininkų krito“, – dalijosi įspūdžiais Nerimantas.
Modestas Siliūnas
- Galutinė vieta: 42
- Komanda: FLEXIT GO – AG DAKAR SCHOOL
- Motociklas: KTM 450 Rally Replica
- Pagaminimo metai: 2024
- Variklis: 449 cc 52 kW (70 AG)
- Motociklo svoris: 139 kg
- Įveikta: 4551 km
Modestas Siliūnas sėkmingai užbaigė savo pirmąjį Dakarą, įveikdamas sudėtingus etapus ir demonstruodamas atkaklumą.

Nors finišas nebuvo toks įspūdingas, jis įrodė, kad Dakare svarbiausia – ryžtas ir užsispyrimas. Prieš pradėdamas Dakarą Modestas sau linkėjo mėgautis Dakaru. „Nebėra mėgavimosi, liko tik išgyvenimas“, – įveikęs Dakarą sakė Modestas.
Gediminas Šatkus
- Galutinė vieta: DNF
- Komanda: AG DAKAR SCHOOL – DUBAI
- Motociklas: KTM 450 Rally Replica
- Pagaminimo metai: 2024
- Variklis: 449 cc 52 kW (70 AG)
- Motociklo svoris: 139 kg
- Įveikta: –
Gediminas Šatkus turėjo pasitraukti iš ralio dėl techninių motociklo gedimų. Nors šį kartą finišo pasiekti nepavyko, Gediminas įgijo svarbios patirties ir planuoja sugrįžti į Dakaro trasą kitais metais.

„Pirmas skrydis ir pataikiau į akmenį, nulėkiau nuo motociklo. Blogiausia, kad neveikė sentinelis (Dakaro ralyje naudojama saugumo sistema). Tai reiškė, kad jokio signalo, jokio aliarmo, apie jokius pavojus žinių negausiu”, – dalinosi įspūdžiais Gediminas.
Albert Veliamovič (Lietuva), Saleh Al Saif (Saudo Arabija)
- Galutinė vieta: DNF
- Komanda: DARK HORSE TEAM
- Bolidas: OT3
- Pagaminimo metai: 2022
- Variklis: 1000 cc
- Galingumas: 87 kW (117 AG) / 290 Nm
- Įveikta: –
Albertas Veliamovičius – patyręs šturmanas, kuris 2025 metų Dakaro ralyje dalyvavo bagių kategorijoje kartu su Saudo Arabijos pilotu Saleh Al Saifu. „Dark Horse Team“ ekipažas buvo priverstas pasitraukti iš 2025 metų Dakaro ralio dėl greičių dėžės gedimo.
Albert Veliamovič pasakojo, kad bendravimas su Saudo Arabijos bagio vairuotoju Saleh Al Saif buvo gana paprastas, nes šis nelabai mokėjo angliškai. Jų komunikacija apsiribojo vos keliais žodžiais, tačiau tai netrukdė dirbti kaip komandai.

„Aš prisiderinau prie to, kad jis nemoka angliškai, ir pagalvojau, ką daryti. Supratau, kad kuo lengviau pasakai – tuo jam aiškiau. Pavyzdžiui, tik left, right, danger (liet. kairė, dešinė, pavojus) ir panašiai. Kai važiuoji greitai, nėra laiko apie ką šnekėti, svarbu parodyti posūkį ir perspėti apie pavojų“, – teigė lietuvis.
Faktai apie Dakaro ralį
Toliau apžvelgsime svarbiausius Dakaro ralio faktus.
Kas yra Dakaras?
Dakaro ralis, dar vadinamas tiesiog Dakaru arba Paryžiaus-Dakaro raliu, yra kasmet rengiamos bekelės lenktynės, kurias organizuoja ASO (Amaury Sport Organisation). Jose gali dalyvauti tiek profesionalai, tiek mėgėjai.
Dalyviai su savo transporto priemonėmis turi įveikti bekeles, purvynus, akmenuotas vietoves, dykumas ir kopas. Dienos etapai dažniausiai siekia 300–500 km, tačiau kartais atstumai išauga iki 700–900 km. Visa tai būtina įveikti dar prieš prasidedant kitos dienos etapui.
Dakaro ralio taisyklės trumpai
Svarbiausi Dakaro taisyklių punktai:
- Dalyviai turi būti ne jaunesni nei 18 metų ir privalo turėti tarptautinę lenktynininko licenciją, kuri patvirtina jų kompetenciją ir pasirengimą varžyboms.
- Varžybos skirstomos į motociklų, keturračių, lengvųjų automobilių, bagių ir sunkvežimių kategorijas. Kiekviena iš šių klasių turi atitikti griežtus techninius reikalavimus, nustatytus FIA.
- Navigacijai naudojama kelio knyga (roadbook), kurią dalyviai gauna prieš kiekvieną etapą. Ji yra pagrindinis orientyras trasoje. GPS naudojamas tik kritiniais atvejais arba tiksliai žymint kelio taškus.
- Dalyvių starto pozicija priklauso nuo ankstesnės dienos rezultatų. Jei dalyvis vėluoja į startą, jam skiriamos laiko baudos, kurios gali turėti didelės įtakos bendram rezultatui.
- Maratono etapuose dalyviai negali naudotis aptarnavimo komandų pagalba. Visi remonto darbai turi būti atliekami jų pačių jėgomis, o naktį jie praleidžia specialioje stovykloje.
- Už įvairius pažeidimus, tokius kaip kelio taškų praleidimas ar greičio viršijimas, dalyviams skiriamos laiko baudos. Sunkesni pažeidimai, pavyzdžiui, nesąžiningas elgesys ar saugumo taisyklių ignoravimas, gali lemti diskvalifikaciją.
- Saugumo užtikrinimui visi dalyviai privalo dėvėti apsauginę aprangą, o transporto
Dakaro ralio kategorijos
Dakaro ralyje dalyviai varžosi skirtingose kategorijose, kurios atspindi įvairius transporto priemonių tipus ir ralio iššūkius.
Motociklų kategorija reikalauja ypatingos ištvermės ir gebėjimo naviguoti savarankiškai, nes dalyviai lenktyniauja vieni, be papildomos komandos.
Automobilių kategorija yra viena populiariausių, joje dviejų žmonių ekipažai (vairuotojas ir šturmanas) kovoja su sudėtingais bekelės ruožais specialiai paruoštais visureigiais.
Sunkvežimių kategorija išsiskiria masyviais, galingais sunkvežimiais, galinčiais įveikti net sudėtingiausias trasas.
Bagiai (Challenger klasė) – tai greiti, lengvi ir manevringi visureigiai, puikiai tinkantys smėlio kopoms ir siauresniems ruožams.
Dakar Classic kategorija skirta senoviniams automobiliams, kur dalyviams svarbiausia ne greitis, o gebėjimas įveikti ralio distanciją. Kiekviena kategorija turi savas taisykles ir techninius reikalavimus, tačiau visos jos reikalauja ištvermės, įgūdžių ir pasiruošimo.
Dakaro ralio terminai
Štai svarbiausi Dakaro ralio terminai, padedantys geriau suprasti varžybas:
- Bivakas – laikina stovykla, kurioje dalyviai ir komandos ilsisi bei remontuoja transporto priemones po etapo.
- Roadbook – kelio knyga su visa būtina navigacijos ir trasos pavojų informacija.
- Sentinelis – įspėjimų sistema, informuojanti apie pavojus ar artėjančius lenktynininkus.
- Liaison – pervažiavimai tarp greičio ruožų, dažniausiai važiuojami viešaisiais keliais.
- Special Stage – greičio ruožas, kuriame fiksuojamas dalyvių laikas.
- Maratono etapas – etapas, kuriame dalyviai negali naudotis komandos technine pagalba.
- Neutralizacija – trumpa privaloma pertrauka trasoje, skirta poilsiui ar kontrolės punktui.
- Waypoints – navigacijos taškai, kuriuos dalyvis turi pasiekti trasoje.
- Sweep Team – gelbėjimo komanda, surenkanti sugedusias transporto priemones ar pasitraukusius dalyvius.
- Fesh-fesh – smulkus ir klampus smėlis, sukuriantis itin pavojingą paviršių trasoje.
2025 m. Dakaro ralio etapai
Etapas | Data | Maršrutas | Bendras ilgis (km) | Greičio ruožas (km) |
Prologas | Sausio 3 d. | Biša – Biša | 29 | 29 |
1 etapas | Sausio 4 d. | Biša – Biša | 500 | 412 |
2 etapas | Sausio 5–6 d. | 48 val. „Chrono“ iššūkis | 1058 | 967 |
3 etapas | Sausio 7 d. | Biša – Al Henakiyah | 847 | 495 |
4 etapas | Sausio 8 d. | Al Henakiyah – Al-‘Ula | 588 | 415 |
5 etapas | Sausio 9 d. | Al-‘Ula – Hailas | 492 | 428 |
6 etapas | Sausio 11 d. | Hailas – Al Duwadimi | 828 | 604 |
7 etapas | Sausio 12 d. | Al Duwadimi – Al Duwadimi | 742 | 478 |
8 etapas | Sausio 13 d. | Al Duwadimi – Rijadas | 737 | 487 |
9 etapas | Sausio 14 d. | Rijadas – Haradh | 589 | 357 |
10 etapas | Sausio 15 d. | Haradh – Šubaita | 640 | 120 |
11 etapas | Sausio 16 d. | Šubaita – Šubaita | 507 | 275 |
12 etapas | Sausio 17 d. | Šubaita – Šubaita | 131 | 61 |
Trumpa Dakaro ralio istorija
Dakaro ralis arba Dakaras– vienos garsiausių ir sudėtingiausių lenktynių pasaulyje, prasidėjusios 1979 metais.
Jas sugalvojo prancūzas Thierry Sabine, siekdamas sukurti iššūkį, kuris sujungtų nuotykius ir ištvermę. Iš pradžių lenktynių trasa vedė iš Paryžiaus į Dakarą, Senegalą, o dalyviams teko įveikti Afrikos dykumų smėlynus ir sudėtingas sąlygas.
Dėl saugumo problemų 2009 m. ralis buvo perkeltas į Pietų Ameriką, o nuo 2020 m. vyksta Saudo Arabijoje. Čia lenktyniauja įvairios transporto priemonės: motociklai, automobiliai, sunkvežimiai ir bagiai.
Dakaras 2025 – išvados
Lietuviai Dakaro ralyje 2025 dar kartą įrodė savo ištvermę ir gebėjimą konkuruoti su geriausiais pasaulio lenktynininkais.
Nors ne visi dalyviai pasiekė finišą, aukštos Vaidoto Žalos, Roko Baciuškos ir kitų sportininkų pozicijos atspindi jų ryžtą ir meistriškumą. „Classic“ kategorijoje Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius pasiekė įspūdingą trečią vietą, o Arūnas Gelažninkas šeštą kartą užsitarnavo Dakaro medalį.
Dakaro ralis lietuviams buvo ne tik techninių išbandymų, bet ir komandinio darbo bei atkaklumo simbolis. Šios lenktynės dar kartą parodė, kad lietuviai gali būti tarp pasaulio geriausiųjų.
DUK apie Dakarą 2025 ir lietuvių pasirodymus
Kaip lietuviams sekėsi Dakare 2025?
Geriausią rezultatą pasiekė Vaidotas Žala, užimdamas 5 vietą sunkvežimių klasėje su SKUBA TEAM DE ROOY FPT komanda. Rokas Baciuška automobilių kategorijoje užėmė 12 vietą, parodydamas stabilų ir stiprų važiavimą.
Kas buvo geriausiai pasirodęs lietuvis Dakare 2025?
Geriausią rezultatą pasiekė Vaidotas Žala, užimdamas 5 vietą sunkvežimių klasėje su SKUBA TEAM DE ROOY FPT komanda.
Ar Dakare 2025 dalyvavo lietuvių motociklininkai?
✅ Taip, Dakare dalyvavo keli lietuviai motociklininkai, tarp jų Arūnas Gelažninkas (22 vieta) ir Nerimantas Jucius (19 vieta).
Kodėl Benediktas Vanagas pasitraukė iš Dakaro 2025?
Benediktas Vanagas pasitraukė dėl techninių automobilio gedimų ketvirtame etape.
Kuo išskirtinis buvo lietuvių pasirodymas Dakaro „Classic“ kategorijoje?
Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius su „Land Rover 109 Station Wagon“ užėmė 3 vietą, demonstruodami ne tik vairavimo, bet ir techninės priežiūros įgūdžius.